WimNet Sip Trunks
Bereid uw bestaande telefooncentrale voor op de toekomst. Minimale investering vereist.
Wat is een SIP Trunk?
SIP is de afkorting voor “Session Initiation Protocol”. SIP Trunk is een perfect alternatief voor ondernemers die van ISDN (of PSTN) naar VoIP willen overstappen met behoud van hun bestaande apparatuur/infastructuur.
In het verleden verliepen alle spraakoproeven standaard via het PSTN (Public Switched Telephone Network), beter bekend als de “traditionele” koperen telefoonlijn. Met een SIP trunk daarentegen gebruikt u een virtuele telefoonlijn waarmee u via een internetverbinding (IP lijn) telefoongesprekken voert en ontvangt.
Hoe werkt een SIP trunk?
SIP trunking kan dus in feite gezien worden als de brug tussen VoIP telefonie en de traditionele telefoonlijn. Een belangrijke opmerking is dat u als beller geen verschil merkt en uw bestaande apparatuur kunt behouden.
Voordelen van een SIP trunk?
1. Compatibiliteit
SIP trunks zijn integreerbaar met alle telefooncentrales
2.Geen netwerkinvestering
Geen netwerkinvestering op voorwaarde dat uw huidige netwerkverbinding volstaat. U telefoneert via uw bestaand data-netwerk
3.Voordelig internationaal telefoonverkeer
4. Hogere gesprekskwaliteit
5. Een forse maandelijkse kostenbesparingen
- Beltarieven tot 70% voordeliger
- Lagere abonnementskosten in vergelijking met traditionele operatoren
- Gratis intern telefoneren, zelfs tussen verschillende vestigingen
Waarom gebruik maken van een SIP trunk?
1. SIP-Trunk als Hybride Oplossing (noodzakelijk doordat Proximus & Telenet ISDN wensen uit te faseren)
We installeren een SIP trunk in combinatie met een Gateway op uw klassieke telefooncentrale. Op deze manier kunen al uw gesprekken verwerkt worden via de nieuwe IP-lijnen. Dit is een veel voorkomend fenomeen dankzij het uitfaseren van ISDN door Telenet en Proximus.
2. SIP-Trunk in combinatie met een fysieke telefooncentrale op locatie
Indien een VoIP centrale op locatie wordt geinstalleerd is een SIP trunk nodig om de connectie met de buitenwereld te maken. Deze centrales zijn niet afhankelijk van een bepaalde provider. Als resultaat kunt u een SIP Trunk gebruiken van eender welke VoIP provider.
Wat is nodig voor een betrouwbare en goede SIP trunk installatie?
Er zijn weinig vereisten nodig om een SIP Trunk installatie te gebruiken binnen uw onderneming. Indien u over de volgende infrastructuur beschikt, bent u gereed om over te stappen op SIP trunk:
Een stabiele internetverbinding
Een bandbreedte die de oproepen zonder moeite kan verwerken
Een telefooncentrale die via SIP kan bellen
Een converter indien uw telefooncentrale niet SIP-ready is (in de prijs inbegrepen)
Benieuwd of de telefooncentrale in uw onderneming klaar is om met een SIP-Trunk te werken? Neem contact met ons op! Wij helpen u graag verder.
Aandachtspunten bij het kiezen voor SIP-Trunking
Kwaliteit en veiligheid van uw huidige dataverbinding
Het aantal gelijktijdige gesprekken tijdens piekperiodes
Apparaten die geen SIP ondersteunen
Waarom kiezen voor een SIP-Trunk van WimNet?
WimNet biedt telefonie oplossingen aan op maat van uw onderneming. Wij ondersheiden ons van de grote telecomproviders (Telenet, Proximus, Destiny) op meerdere vlakken. Deze voordelen resulteren in meer professionale vrijheid voor uw onderneming.
Voordelige Prijsstelling
WimNet biedt SIP-Trunks aan aan een voordeligere prijs dan onze concurrenten.
Oplossing Op Maat
Wij zorgen voor een oplossing met het aantal gesprekskanalen dat u daadwerkelijk nodig heeft.
Geen langdurige contracten
WimNet werkt niet met langdurige contracten. Hiermee behoudt u totale vrijheid op het gebied van uw telefonie provider.
Benieuwd of een SIP-Trunk iets voor u is? Neem contact met ons op! Wij helpen u graag verder.
We zijn er om je te helpen!
Kantoor
Lindestraat 93
3545 Halen, België
Operationele Uren
Ma-Vr: 8u - 20u
Zat: 10u - 16u
Zon: Gesloten
Kantooruren
Ma-Vr: 9u - 17u
Zat: Gesloten
Zon: Gesloten