WimNet Sip Trunks

Bereid uw bestaande telefooncentrale voor op de toekomst. Minimale investering vereist. 

Wat is een SIP Trunk?

SIP is de afkorting voor “Session Initiation Protocol”. SIP Trunk is een perfect alternatief voor ondernemers die van ISDN (of PSTN) naar VoIP willen overstappen met behoud van hun bestaande apparatuur/infastructuur.

In het verleden verliepen alle spraakoproeven standaard via het PSTN (Public Switched Telephone Network), beter bekend als de “traditionele” koperen telefoonlijn. Met een SIP trunk daarentegen gebruikt u een virtuele telefoonlijn waarmee u via een internetverbinding (IP lijn) telefoongesprekken voert en ontvangt.

Hoe werkt een SIP trunk?

De SIP trunk wordt aangesloten op uw apparaat. Wij koppelen uw telefoonnumer aan de trunk waarna de VoIP centrale een verbinding maakt met de trunk. Vervolgens verbindt de SIP trunk de VoIP provider met het publieke telefoon netwerk. Wanneer u nu een telefoongesprek voert worden zowel spraak als audio-, video-, en overige datacommunicatie over één netwerk geleid.

SIP trunking kan dus in feite gezien worden als de brug tussen VoIP telefonie en de traditionele telefoonlijn. Een belangrijke opmerking is dat u als beller geen verschil merkt en uw bestaande apparatuur kunt behouden.

Voordelen van een SIP trunk?

SIP trunks vormen een duurzaam en kostenbesparend alternatief voor traditionele vaste, zakelijke telefonie. Enkele van de interssantste voordelen voor uw onderneming zijn:

1. Compatibiliteit

SIP trunks zijn integreerbaar met alle telefooncentrales

2.Geen netwerkinvestering

Geen netwerkinvestering op voorwaarde dat uw huidige netwerkverbinding volstaat. U telefoneert via uw bestaand data-netwerk

3.Voordelig internationaal telefoonverkeer

4. Hogere gesprekskwaliteit

5. Een forse maandelijkse kostenbesparingen

  • Beltarieven tot 70% voordeliger 
  • Lagere abonnementskosten in vergelijking met traditionele operatoren 
  • Gratis intern telefoneren, zelfs tussen verschillende vestigingen

Waarom gebruik maken van een SIP trunk?

Niet elke onderneming heeft eenzelfde telefooncentrale. Echter, SIP trunking kan een oplossing bieden voor elke onderneming, dankzij de vele mogelijke configuraties.

1. SIP-Trunk als Hybride Oplossing (noodzakelijk doordat Proximus & Telenet ISDN wensen uit te faseren)

We installeren een SIP trunk in combinatie met een Gateway op uw klassieke telefooncentrale. Op deze manier kunen al uw gesprekken verwerkt worden via de nieuwe IP-lijnen. Dit is een veel voorkomend fenomeen dankzij het uitfaseren van ISDN door Telenet en Proximus.

2. SIP-Trunk in combinatie met een fysieke telefooncentrale op locatie

Indien een VoIP centrale op locatie wordt geinstalleerd is een SIP trunk nodig om de connectie met de buitenwereld te maken. Deze centrales zijn niet afhankelijk van een bepaalde provider. Als resultaat kunt u een SIP Trunk  gebruiken van eender welke VoIP provider.

Wat is nodig voor een betrouwbare en goede SIP trunk installatie?

Er zijn weinig vereisten nodig om een SIP Trunk installatie te gebruiken binnen uw onderneming. Indien u over de volgende infrastructuur beschikt, bent u gereed om over te stappen op SIP trunk:

Een stabiele internetverbinding

Een bandbreedte die de oproepen zonder moeite kan verwerken

Een telefooncentrale die via SIP kan bellen

Een converter indien uw telefooncentrale niet SIP-ready is (in de prijs inbegrepen)

Benieuwd of de telefooncentrale in uw onderneming klaar is om met een SIP-Trunk te werken? Neem contact met ons op! Wij helpen u graag verder.

Aandachtspunten bij het kiezen voor SIP-Trunking

Kwaliteit en veiligheid van uw huidige dataverbinding

Een SIP trunk kan koppelen met elke VoIP telefooncentrale . Overweeg echter wel of u de SIP Trunk van een speciaal toegewezen dataverbinding of een reguliere internetverbinding voorziet. De eerste optie vereist een grotere investering, maar levert een betere kwaliteit op en is veiliger in gebruik.

Het aantal gelijktijdige gesprekken tijdens piekperiodes

Het is belangrijk om te weten hoeveel lijnen nodig zijn om alle gesprekken met de beste geluidskwaliteit te kunnen uitvoeren. Wij bepalen samen met u het aantal lijnen dat uw organisatie nodig heeft om optimaal te functioneren

Apparaten die geen SIP ondersteunen

Heel wat apparaten ondersteunen SIP trunking. In het geval uw apparaat dit niet doet, lossen wij dit eenvoudig op met een SIP converter. Deze zet SIP om naar ISDN. Dit zorgt ervoor dat de SIP trunk in staat is met een traditioneel telefoonsysteem te communiceren.

Waarom kiezen voor een SIP-Trunk van WimNet?

WimNet biedt telefonie oplossingen aan op maat van uw onderneming. Wij ondersheiden ons van de grote telecomproviders (Telenet, Proximus, Destiny) op meerdere vlakken. Deze voordelen resulteren in meer professionale vrijheid voor uw onderneming.

Voordelige Prijsstelling

WimNet biedt SIP-Trunks aan aan een voordeligere prijs dan onze concurrenten.

g

Oplossing Op Maat

Wij zorgen voor een oplossing met het aantal gesprekskanalen dat u daadwerkelijk nodig heeft. 

Geen langdurige contracten

WimNet werkt niet met langdurige contracten. Hiermee behoudt u totale vrijheid op het gebied van uw telefonie provider.

Benieuwd of een SIP-Trunk iets voor u is? Neem contact met ons op! Wij helpen u graag verder.

We zijn er om je te helpen!

Kantoor

Lindestraat 93
3545 Halen, België

Operationele Uren

Ma-Vr: 8u - 20u
Zat: 10u - 16u
Zon: Gesloten

Kantooruren

Ma-Vr: 9u - 17u
Zat: Gesloten
Zon: Gesloten

Bel ons