Hoe cloud telefonie het thuiswerken verbetert

De voordelen van cloud telefonie voor thuiswerkeers in België

Written by Wim Vandijck

08/11/2020

Thuiswerken is in Belgie sinds vorige maand voor veel ondernemingen weer de norm. Velen onder ons zullen hun digitale werkomgeving van het bureau op kantoor naar de keukentafel of de woonkamer verplaatsen. Cloud telefonie vormt voor iedereen die thuis werkt een ideale oplossing om de bedrijfscontinuïteit te garanderen.

Hoe werkt cloud telefonie?

Cloud telefonie is het bellen via een telefooncentrale die zich in een datacenter bevindt. Je telefoontoestel is via het internet met deze centrale verbonden. Hierdoor is de telefooncentrale via een internetverbinding van eender waar te bereiken. Dus ook van thuis uit!

Lees ons voorgaande blog artikel om meer te weten te komen over de verschillen tussen cloud telefonie en VoIP telefonie.

De voordelen van cloud telefonie voor thuiswerkers

Efficiënt thuiswerken is enkel mogelijk met behulp van de juiste tools. Eén van die tools is cloud telefonie. Met een cloud telefooncentrale wordt het supereenvoudig om virtuele conference calls te houden, met klanten in contact te blijven, of te communiceren met collega’s. Daarnaast zijn er 3 grote voordelen van cloud telefonie die zowel nu, als in de toekomst hun vruchten afwerpen.

1. Communiceer eenvoudig, waar je je ook bevindt

Veel cloud telefonie aanbieders leveren bij een VoIP installatie ook software om je PC te veranderen in een ‘softphone’. De PC maakt dan gebruik van een applicatie waarmee je verbonden bent met je telefooncentrale in de cloud. Telefoneren via je gebruikelijke centrale wordt hierdoor supereenvoudig. Sluit een headset aan of de oortjes van je smartphone en je telefoneert binnen no-time!

Ook via een handige app op je smartphone kun je eenvoudig bellen via je cloud telefooncentrale. Hierdoor ben je onderweg of thuis nog steeds bereikbaar voor klanten en collega’s.

2. Bespaar ten opzichte van je bestaande vaste lijn (ISDN-lijn)

Met thuiswerken via een softphone bespaar je niet enkel op de reistijd naar kantoor, maar ook op de nodige kosten voor je telefonie. Naast lage opstartkosten zijn ook de maandelijks kosten van cloud telefonie een stuk lager dan die van een ISDN-lijn doordat je de volgende kosten bespaart:

Je betaalt maandelijks enkel voor het aantal gebruikers dat je daadwerkelijk nodig hebt. Je betaalt dus nooit een cent te veel.

Telefoneren naar het buitenland wordt een stuk voordeliger aangezien je via het internet belt

Gesprekken binnen de onderneming zijn volledig gratis. Ideaal tijdens het thuiswerken in tijden van corona!

3. Wees voorbereid op de toekomst

Door het verplichte thuiswerken in Belgie is een digitale werkomgeving in de woonkamer voor velen de nieuwe norm. Zoals hierboven vermeld, wordt dit vergemakklijkt door VoIP telefonie. Maar ook wanneer we niet meer thuiswerken omwille van corona heeft het overschakelen op cloud telefonie op dit moment al zin.

Proximus heeft in 2017 besloten het huidige analoge telefoonnetwerk niet meer te zullen moderniseren. Als gevolg wordt bij iedere nieuwe installatie of upgrade de ISDN-lijn vervangen door een IP-aansluiting. Door vandaag al over te stappen op cloud telefonie sla je twee vliegen in 1 klap door direct kosten te besparen én tegelijkertijd je bedrijfscontinuiteit in de toekomst te garanderen.

Waarom kiezen voor cloud telefonie van WimNet?

WimNet is een IT service provider met een sterke focus op telefonie. Ons doel is om elke onderneming van cloud telefonie op maat te voorzien. Door het gesprek met je aan te gaan en door het analyseren van je huidige telefoonverkeer zijn wij in staat een VoIP centrale aan te bieden die voldoet aan je wensen en noden. Hierdoor betaal je geen cent te veel.

Daarnaast zijn wij een van de weinige cloud telefonie aanbieders waarbij je altijd met 1 vaste contactpersoon te maken hebt. Niet eindeloos in de wacht staan voor support of jezelf afvragen wie je ook alweer moest contacteren, maar direct met een vertrouwd single point of contact bellen of e-mailen; dat is onze garantie. Contacteer ons bij interesse vandaag nog via het onderstaande contactformulier. Wij nemen binnen de 24 uur contact met je op.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

We zijn er om je te helpen!

Kantoor

Lindestraat 93
3545 Halen, België

Operationele Uren

Ma-Vr: 8u - 20u
Zat: 10u - 16u
Zon: Gesloten

Kantooruren

Ma-Vr: 9u - 17u
Zat: Gesloten
Zon: Gesloten

Bel ons