Wat is Cloud Telefonie?

Bellen via het internet

Met cloud telefonie belt u via het internet door middel van een virtuele telefooncentrale, die zich niet fysiek in uw onderneming bevindt. Deze nieuwe flexibele en betrouwbare manier van telefoneren neemt sterk aan populariteit toe, zowel bij KMO’s als grote ondernemingen.

Er zijn verschillende toepassingen voor cloud telefonie. De meest gebruike zijn VoIP telefonie, bellen via smartphone apps of met een softphone. Hierdoor maakt cloud telefonie het mogelijke te telefoneren vanop meer dan één locatie. Op kantoor, thuis, onderweg of op een andere werkplek, u maakt telkens eenvoudig gebruik van dezelfde telefooncentrale en dus ook uw vast zakelijk telefoonnummer.

Yealink - Cloud Telefonie Toestel

Hoe werkt cloud telefonie?

Om gebruik te maken van cloud telefonie heeft u geen servers nodig op uw eigen locatie. Binnen uw onderneming maakt u enkel gebruik van de telefoontoestellen die gekoppeld zijn aan het internet (IP-telefoons. De eigenlijke telefooncentrale wordt op de servers van WimNet of onze partners geinstalleerd.
Visuele voorstelling van de werking van cloud telefonie

Voordelen in vergelijking met een klassieke telefooncentrale

Klassieke telefooncentrales zijn gekend voor hun weinig flexibele en van tijd tot tijd stroeve communicatie. Ook het configureren of installeren van een klassieke telefooncentrales heeft heel wat voeten in de aarde.

Cloud-based telefonie daarentegen biedt heel wat voordelen voor uw organisatie ten opzichte van traditionele telefooncentrales:

1. Snelle opstart

Een virtuele telefooncentrale wordt sneller geconfigureerd in vergelijking met een traditionele centrale.

2. Schaalbaarheid

Uw virtuele telefooncentrale groeit eenvoudig met uw bedrijf mee.

3. Flexibiliteit

Alle vestiigingen en thuiswerkers maken gebruik van dezelfde centrale. Daarnaast Integreert u uw smartphone of tablet met de virtuele centrale. Cloud telefonie is ook eenvoudig te gebruiken in combinatie met uw CRM. U bent vanaf nu overal waar een internetconnectie is bereikbaar via hetzelfde telefoonnummer van uw onderneming.

4. Uptime

Door middel van redundantie zorgen we voor een hogere uptime. Meerdere servers op verschillende locaties dienen als backup voor elkaar. Hierdoor is uw telefoniesysteem nagenoeg altijd up and running.

5. Volledige controle

Afhankelijk van het systeem of de samenstelling van de centrale is er een online platform beschikbaar voor de eindgebruiker. Wij helpen u graag bij het zoeken naar de beste oplossing voor uw onderneming.

6. Lage kosten tov een klassieke telefooncentrale

Lage opstartkosten zijn gegarandeerd omdat u niet investeert in de aanschaf en installatie van een eigen telefooncentrale.

Daarnaast betaalt u maandeljiks enkel voor het aantal gebruikers dat u daadwerkelijk nodig heeft.

Verder zijn onderhoudskosten van de baan. Wij staan in voor het onderhoud, het beheer en de beveiliging van de infrastructuur voor de telefooncentrale.

Ten slotte belt u via het inernet aan lagere tarieven, zowel nationaal als internationaal.

Beschikbare functionaliteiten

Een cloud-based telefooncentrale biedt een heel arsenaal aan functionaliteiten die u ook gewend bent van een klassieke telefooncentrale. Enkele van die vele functionliteiten zijn:

Benieuwd of uw gewenste functionaliteit beschikbaar is? Neem contact met ons op! Wij helpen u graag verder.

Fax 2 Mail

Hot Desking

Notificaties via e-mail

Wachtrijen

Gecentraliseerd telefoonboek

Benieuwd of uw gewenste functionaliteit beschikbaar is? Neem contact met ons op! Wij helpen u graag verder.

Waarom kiezen voor Cloud Telefonie van WimNet?

WimNet is een ICT bedrijf met een sterke focus op bedrijfstelefonie. Bij ons staat het gebruiksgemak van de eindgebruiker centraal. Indien u geen baat heeft bij een centrale met alle toeters en bellen, zullen wij u deze niet adviseren.

WimNet Cloud Centrale - Betaalbare telefooncentrale in de cloud

Cloud Telefonie via de
Wimnet Cloud PBX

3CX voip telefooncentrale aangeboden door WimNet

Cloud Telefonie via de
WimNet Communicatie Cloud

Samen met u gaan we op zoek naar de beste oplossing voor uw onderneming. Hierbij bekijken we onder andere:

De bandbreedte van uw huidige internetverbinding (uw verbinding moet mogelijk ontdubbelt worden)

Het huidige en verwachte telefoonverkeer binnen uw onderneming

Uw wensen met betrekking tot functionaliteiten en integraties met andere platformen

We zijn er om je te helpen!

Kantoor

Lindestraat 93
3545 Halen, België

Operationele Uren

Ma-Vr: 8u - 20u
Zat: 10u - 16u
Zon: Gesloten

Kantooruren

Ma-Vr: 9u - 17u
Zat: Gesloten
Zon: Gesloten

Bel ons