Wat is Cloud Telefonie?
Bellen via het internet
Met cloud telefonie belt u via het internet door middel van een virtuele telefooncentrale, die zich niet fysiek in uw onderneming bevindt. Deze nieuwe flexibele en betrouwbare manier van telefoneren neemt sterk aan populariteit toe, zowel bij KMO’s als grote ondernemingen.
Er zijn verschillende toepassingen voor cloud telefonie. De meest gebruike zijn VoIP telefonie, bellen via smartphone apps of met een softphone. Hierdoor maakt cloud telefonie het mogelijke te telefoneren vanop meer dan één locatie. Op kantoor, thuis, onderweg of op een andere werkplek, u maakt telkens eenvoudig gebruik van dezelfde telefooncentrale en dus ook uw vast zakelijk telefoonnummer.

Hoe werkt cloud telefonie?

Voordelen in vergelijking met een klassieke telefooncentrale
Klassieke telefooncentrales zijn gekend voor hun weinig flexibele en van tijd tot tijd stroeve communicatie. Ook het configureren of installeren van een klassieke telefooncentrales heeft heel wat voeten in de aarde.
Cloud-based telefonie daarentegen biedt heel wat voordelen voor uw organisatie ten opzichte van traditionele telefooncentrales:
1. Snelle opstart
Een virtuele telefooncentrale wordt sneller geconfigureerd in vergelijking met een traditionele centrale.
2. Schaalbaarheid
Uw virtuele telefooncentrale groeit eenvoudig met uw bedrijf mee.
3. Flexibiliteit
Alle vestiigingen en thuiswerkers maken gebruik van dezelfde centrale. Daarnaast Integreert u uw smartphone of tablet met de virtuele centrale. Cloud telefonie is ook eenvoudig te gebruiken in combinatie met uw CRM. U bent vanaf nu overal waar een internetconnectie is bereikbaar via hetzelfde telefoonnummer van uw onderneming.
4. Uptime
Door middel van redundantie zorgen we voor een hogere uptime. Meerdere servers op verschillende locaties dienen als backup voor elkaar. Hierdoor is uw telefoniesysteem nagenoeg altijd up and running.
5. Volledige controle
6. Lage kosten tov een klassieke telefooncentrale
Lage opstartkosten zijn gegarandeerd omdat u niet investeert in de aanschaf en installatie van een eigen telefooncentrale.
Daarnaast betaalt u maandeljiks enkel voor het aantal gebruikers dat u daadwerkelijk nodig heeft.
Verder zijn onderhoudskosten van de baan. Wij staan in voor het onderhoud, het beheer en de beveiliging van de infrastructuur voor de telefooncentrale.
Ten slotte belt u via het inernet aan lagere tarieven, zowel nationaal als internationaal.
Beschikbare functionaliteiten
Een cloud-based telefooncentrale biedt een heel arsenaal aan functionaliteiten die u ook gewend bent van een klassieke telefooncentrale. Enkele van die vele functionliteiten zijn:
Benieuwd of uw gewenste functionaliteit beschikbaar is? Neem contact met ons op! Wij helpen u graag verder.
Fax 2 Mail
Hot Desking
Notificaties via e-mail
Wachtrijen
Gecentraliseerd telefoonboek
Benieuwd of uw gewenste functionaliteit beschikbaar is? Neem contact met ons op! Wij helpen u graag verder.
Waarom kiezen voor Cloud Telefonie van WimNet?
WimNet is een ICT bedrijf met een sterke focus op bedrijfstelefonie. Bij ons staat het gebruiksgemak van de eindgebruiker centraal. Indien u geen baat heeft bij een centrale met alle toeters en bellen, zullen wij u deze niet adviseren.
De bandbreedte van uw huidige internetverbinding (uw verbinding moet mogelijk ontdubbelt worden)
Het huidige en verwachte telefoonverkeer binnen uw onderneming
Uw wensen met betrekking tot functionaliteiten en integraties met andere platformen
We zijn er om je te helpen!
Kantoor
Lindestraat 93
3545 Halen, België
Operationele Uren
Ma-Vr: 8u - 20u
Zat: 10u - 16u
Zon: Gesloten
Kantooruren
Ma-Vr: 9u - 17u
Zat: Gesloten
Zon: Gesloten